E-commerce manager. Studia podyplomowe w Warszawie
Odkryj nowe możliwości kariery jako E-commerce Manager. Studia podyplomowe w sercu Warszawy pozwolą Ci zdobyć praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu internetowego, i e-commerce, które są niezbędne do skutecznego prowadzenia biznesu online!
Manager e-commerce – jaką odgrywa rolę?
Rola managera e-commerce obejmuje dogłębną znajomość rynku internetowego, nadzór nad płynnością sprzedaży i budowanie trwałych relacji z klientem komercyjnym. Specjalista zatem aktywnie uczestniczy w kształtowaniu strategii marketingowej i odpowiada za jej skuteczne wdrożenie w ramach witryn lub platform internetowych.
Manager e-commerce korzysta ponadto z nowoczesnych narzędzi, takich jak media społecznościowe czy e-mail marketing, aby skutecznie pozyskiwać i utrzymywać kontrahentów. Monitoruje rynek, identyfikuje nowe możliwości konwersji i pojawiającą się konkurencję. Ponadto, wychwytuje trendy marketingowe, dostosowując je do indywidualnych potrzeb marki, jednocześnie uczestnicząc w kształtowaniu jej wizerunku.
E-commerce manager – studia podyplomowe
Aby zdobyć stanowisko E-commerce managera, konieczne jest, jak wspomnieliśmy, posiadanie odpowiednich predyspozycji do m.in.:
- sprzedaży,
- reklamy,
- analityki.
Na początek kluczowe jest więc zdobycie wiedzy i umiejętności na przykład w ramach podjęcia się kierunku „E-commerce studia podyplomowe” na jednej z renomowanych uczelni wyższych w Polsce. Warto w tym miejscu wspomnieć, że choć w kontekście E-commerce manager studia nie są bezwzględnie niezbędne, to jednak są mile widziane przez wielu pracodawców.
Przykładowo, Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie posiada w ramach programu nauczania „Manager e-commerce – studia podyplomowe”. Celem tych studiów jest dostarczenie aktualnej wiedzy, tak, aby kształcić specjalistów, zdolnych efektywnie wykorzystywać potencjał Internetu w zakresie sprzedaży online, i interakcji z klientami. Program umożliwia specjalizację w obszarach strategicznych jak np.:
- plany biznesowe,
- optymalizacja procesów marketingowych i logistycznych poprzez automatyzację,
- nadzorowanie finansów i zespołu ludzi w e-commerce,
taktycznych, typu:
- pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania,
- zwiększanie obrotów firmy za sprawą wykorzystania mediów społecznościowych,
- skuteczne promowanie poprzez marketing e-mailowy,
i narzędziowych:
- Google Ads,
- Google Analytics 4,
- Google Data Studio.
E-commerce studia na UTH mają zatem charakter przekrojowy,obejmując szeroko rozumiane aspekty z zakresu marketingu internetowego i e-commerce. Wszystkie tematy są nauczane od podstaw przez specjalistów w swojej dziedzinie, a niektóre z nich zostają nawet ostatecznie potwierdzone certyfikatem, typu Google Analytics Individual Qualification czy Google Ads!